....

.

.
.


Sabah. BN Perlu memberi kepercayaan terhadap UMNO bagi menawan semula kerusi Parlimen Penampang yang kini ditangan Pakatan Rakyat namun jauh ketinggalan aspek pembangunan serta ekonomi rakyat luar bandar, selain dari itu dalam zaman kemajuan masa kini bercakap kosong tanpa disertai kewangan tidak akan membantu rakyat luar bandar dalam merubah kehidupan mereka seharian apa tak lagi dalam memberi pendidikan anak anak diperingkat tertinggi.  
Kepimpinan UMNO Parlimen Penampang oleh Datuk John Ambrose Merangkap Ketua Bahagian UMNO setempat mampu bertanding dengan siapapun calon parti Pakatan Rakyat asalkan seluruh warga pengundi Penampang terus memberi sokongan, penduduk parlimen Penampang juga amat yakin jika Calon dari UMNO dipilih pada PRU ke14 akan datang sudah pasti Kerusi Parlimen setempat akan menjadi milek UMNO termasuk lah DUN sekitar demi masa depan penduduk kawasan Parlimen Penampang.
Penduduk Penampang juga melihat kekuatan beberapa pemimpin parti Kompenan BN setempat (bukan UMNO) mula berkurangan akibat kurangnya suntikan modal pembangunan ekonomi rakyat tempatan, tidak hairan lah jika semua parti kompenen BN bukan UMNO tewas dengan parti pembangkang pada PRU ke13 yang lepas akibat  kekeciwaan sebilangan rakyat yang terabai dalam pelbagai bantuan kerajaan. Freddie Migiu berkata demikian dalam pertemuan Media Terkini Online sebagai mengusul kepentingan BN bagi menebus semula kerusi parlimen dan dun yang ditawan pembangkang PRU 13, beliau yang menyertai umno lebih 10 tahun lalu memuji perjuangan umno tak pilih bangsa dan agama terutama dalam kawasan Penampang dimana siapapun rakyat akan terus dibela secara berperingkat terangnya. BELIAU BERHARAP AGAR SUARA PENGUNDI PARLIMEN PENAMPANG DIUTAMAKAN OLEH KERAJAAN PUSAT DIBAWAH NAUNGAN UMNO MALAYSIA KATANYA. 
Mohon diutamakan berita ini

Categories: