....

.

.
.


Sabah. Hampir setiap minggu dipertemukan pelbagai khazanah misteri dan ganjil dimuka bumi memberi semangat dan keyakinan betapa Tuhan itu amat pemurah pada setiap hambanya yang sentiasa berdoa memohon pelbagai bantuan merubah kehidupan, malah Tuhan telah menyediakan semua khazanah misteri dimuka bumi ini untuk dimiliki sesiapapun asalkan berusaha dan bertawakal penuh iklas bagi memohon keizinan memperolehinya demi kepercayaan betapa Tuhan itu maha pengasih tanpa mengira agama dan etnik kaum. Selain dari itu khazanah misteri dimuka bumi ini memerlukan kesabaran dan keiklasan agar tidak tamak dalam memperolehi apa juga harta dunia melainkan bersyukur dengan limpahan reziki yang ada sebagai pemberian Tuhan maha berkuasa, sikap taksub tamak dan tidak pernah bersyukur adalah perbuatan yang tidak disukai Tuhan malah segala khazanah misteri dimuka bumi ini tidak mungkin Tuhan berikan jika melihat hambanya yang taksub dan tidak pernah bersyukur apa yang ada.
Semua khazanah misteri yang diperolehi sepanjang usia sentiasa dijaga bersama keluarga walaupun pelbagai cabaran serta godaan bagi menguji keimanan dan kekuatan fizikal  keluarga, namun semua ujian mampu ditempuhi sehingga pelbagai penambahan khazanah misteri diperolehi pada tempat berbeza beza jauh dari perkarangan rumah kediaman demi menguji semasa mengambilnya. Sejak kebelakangan ini beberapa khazanah misteri menunjuk kuasa lebih ganjil sebagai tatapan orang ramai tanpa disedari jiran tetangga melainkan rakan rakan yang mengenali penyimpan khazanah misteri. Pendedahan penyimpan pelbagai khazanah misteri Gambun Somudin @ Somuding dalam temubual Media Terkini sebagai pengetahuan umum bahawa Tuhan telah sediakan segala galanya khazanah misteri demi kefahaman pelbagai lapisan masyarakat tanpa mengira kedudukan dan keturunan, Tuhan jugamampu memberi segala harta kepada sesiapa yang mampu memohon dengan pelbagai cara demi merubah kehidupan yang lebih sempurna seiring dengan kejayaan orang lain apa tak lagi golongan yang hidup dalam serba kekurangan ujar beliau.
Gambun Somudin @ Somuding juga mengaku menyimpan pelbagai khazanah misteri dalam rumah hasil kerjasama seluruh keluarga walaupun pelbagai keajaiban,   keiklasan dan kesucian jiwa amat penting jika  memohon doa demi reziki yang harus diturunkan kemuka bumi ini demi masyarakat menemui pelbagai khazanah misteri apa tak lagi kemudahan hidup  keluarga mahupun semua waris waris yang mempercayai katanya. SEMUA PENDEDAHAN INI BUKAN SATU REKAAN SEBALIKNYA KENYATAAN YANG TERSIMPAN DIDALAM RUMAH KEDIAMAN PENUH DIJAGA OLEH GAMBUN SOMUDIN @ SOMUDING BERSAMA KELUARGA.  GAMBUN MENUNJUK BATU MENYERUPAI KEPALA MANUSIA DIPERCAYAI BOLEH MEMBERI REZIKI KEWANGAN. Oleh. Jopis Anak Lagau

Categories: